A kihirdetett veszélyhelyzet miatt – az igazgatásrendészeti szolgálati ágat érintő – új munkarend bevezetéséről.
Tisztelt Ügyfelünk!
Tájékoztatom, hogy kihirdetésre került az élet- és vagyonbiztonságot veszélyeztető tömeges megbetegedést okozó humánjárvány megelőzése, illetve következményeinek elhárítása, a magyar állampolgárok egészségének és életének megóvása érdekében elrendelt veszélyhelyzet során teendő intézkedésekről szóló 41/2020. (III. 11.) Korm. rendelet, majd később a 45/2020. (III. 14.) Korm. rendelet és 46/2020. (III. 16.) Korm. rendelet melyek a különleges jogrend és veszélyhelyzetre vonatkozó szabályokat tartalmaznak.
A terjedő új koronavírussal (Covid-19) összefüggő egészségügyi és járványügyi krízis kapcsán áttekintettük az igazgatásrendészeti szolgálati ág hatósági eljárásainak menetét és a különleges jogrend időszakára egy új munkarend bevezetését, mivel a rendőrhatóság is kiemelten foglalkozik a koronavírus jelentette kockázatok csökkentésével. Felelős szervezetként nem csupán ügyfeleink és családjaik érdekeit tartjuk szem előtt, de kollégáink biztonsága is kiemelten fontos számunkra.
A felkészülés, a megelőzés ebben az esetben is kiemelten fontos. Javasoljuk, hogy Ön is tegye meg a lehető legtöbb óvintézkedést, hogy közös fellépéssel lassítani tudjuk az új koronavírus terjedését. Lehetőleg kerülje azokat a helyszíneket, ahol sokan fordulnak meg és ügyeinek intézését elsősorban elektronikusan kezdeményezze. Az elektronikus ügyintézéssel kapcsolatos szabályokat a http://www.police.hu/hu/ugyintezes/elektronikus-ugyintezes linken érheti el.
A vírus terjedésének korlátozása érdekében az alábbiakra hívjuk fel szíves figyelmét:
- Az engedélyügyi eljárások esetén az általános ügyfélfogadás részleges felfüggesztésre került a veszélyhelyzet visszavonásáig. Az ügyek intézése elsődlegesen elektronikus úton történhet.
- Az ügyfélfogadás helyén és elektronikus úton is közzétételre kerül egy telefonszám, melyen az ügyfélnek be kell jelentkeznie konkrét időpontra egyedi ügyintézésre.
Az egyedi ügyfélfogadás megkezdése előtt, az érintett személyt nyilatkoztatni fogják arról, hogy a megelőző 14 napban volt-e fertőzéssel érintett területen, illetve találkozott-e fertőzött vagy azzal érintkező személlyel. Ha igen, akkor az egyedi ügyfélfogadást félbe kell szakítani és azonnal értesíteni kell az illetékes hatóságot.
- Az elkészült okmányok, biztonsági okmányok átadása – a helyszíni azonnalos bejegyzésen alapulók kivételével – csak postai úton kerül kiküldésre az engedélyes természetes és jogi személyek részére is.
Felhívjuk a természetes személy magyar állampolgárok figyelmét, hogy a 41/2020. (III. 11.) Korm. rendelet 4. § a) pontja szerint a magyar állampolgárok Magyarország területén hatályos, 2020. március 12-ét követően lejáró hivatalos okmányai a veszélyhelyzet megszűnését követő 15 napig érvényesek, ezért azok meghosszabbítását a vészhelyzet megszűnését követően kell kezdeményezni. Ugyanezen szabály vonatkozik az engedélyek alapjául szolgáló hivatalos okmányok (pl. egészségügyi igazolások) érvényességére is.
Ha az alábbi állítások bármelyike igaz Önre, kérjük, hatósági ügyeit személyesen ne, hanem kizárólag elektronikus csatornáinkon intézze.
- Az elmúlt 14 naptári napban külföldön tartózkodott.
- Láz és/vagy a koronavírus fertőzés jeleit érzékeli vagy érzékelte magán az elmúlt 14 naptári napban.
- Az elmúlt 14 naptári napban érintkezett fertőzött személlyel.
- Legjobb tudása szerint az elmúlt 14 naptári napban érintkezett olyan személlyel, aki az elmúlt két hétben érkezett Magyarországra.
Kérjük, ha nincsenek tünetei, akkor is csak a legszükségesebb esetben keresse fel hivatalainkat. Az ügyfélkapuval rendelkező állampolgárok az eljáráshoz kapcsolódó beadványukat elektronikus űrlap (ÁNYK vagy inNOVA űrlap, e-papír) alkalmazásával, ügyfélkapus azonosítást követően küldje meg. Cégek esetében – az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény 9. § (1) bekezdése a) pontja alapján – kötelező a cégkapus azonosítást követő elektronikus ügyintézés.